Mai Multe Vizualizări
Informații de interes referitoare la implementarea sistemului național privind
factura electronică RO e-Factura
Sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura a fost creat în vederea punerii la dispoziția tuturor operatorilor economici din Romania a unui serviciu electronic pentru emiterea și primirea facturilor.
Procedura de utilizare şi funcţionare a sistemului RO e-Factura și documentația tehnică sunt disponibile pe secțiunile dedicate ale paginilor web ale Ministerului Finanțelor și ANAF, respectiv https://mfinante.gov.ro/web/efactura.
Sistemul RO e-Factura poate fi accesat utilizând credențiale pentru Spațiului Privat Virtual (SPV).
Factura electronică este factura emisă, transmisă și primită într-un format electronic structurat de tip XML, care permite prelucrarea sa electronică și automată de către sistemul RO e-Factura.
Pasii necesari pentru utilizarea efactura sunt:
I – Obțineți certificatul digital calificat pentru semnătură electronică pe token sau în cloud, ambele sunt valabile și funcționează – îl achiziționați de la o firmă autorizată, de exemplu certsign.ro
II – Vă înregistrați în SPV pe pagina ANAF, Servicii online > Înregistrare utilizatori > Spaţiu privat virtual > Înregistrare persoane juridice > Persoane juridice > > Înregistrare utilizatori persoane juridice > Înregistrare utilizatori cu certificat digital;
1. Se completează formularul;
2. Se încarcă documentul de confirmare;
Documentul de confirmare – îl obţineţi de la firma de unde aţi cumpărat semnătura electronică;
3. Se încarcă arhiva ZIP cu documentele:
a) pt. administrator – carte de identitate, act constitutiv, ambele scanate și semnate electronic;
b) pt. împuternicit – carte de identitate, împuternicire notarială, ambele scanate și semnate electronic;
4. Veţi primi un mail de la ANAF cu un cod de validare;
5. După 2-5 zile primiți pe mail confirmarea înregistrării în SPV de la ANAF.